Tuesday 13 September 2011

Peringatan Daripada Anak : Kecemerlangan Mendidik Anak

Assalamualaikum wbt! Hai semua~ (^_^)/

Kecemerlangan mendidik anak. Itu tajuk buku yang saya "pinjam" dari Reading Station berapa-entah UTM. Yang kat foyer UA1 K9, yang depan rumah felo tu.... Alang-alang menunggu team Chamek bawa sarapan untuk adik-adik semasa Minggu Transformasi Mahasiswa minggu lepas-lepas nun...dan bila saya mula membaca, saya teringin kongsikan bersama-sama anda di sini! 


23 PERINGATAN DARIPADA ANAK:
Mama, papa...ayah, ibu.....mak,abah....ni saya, anak mama,papa,ayah,ibu, mak, abah.. nak cakap ni.....(buat muka comel..hee)

1. Usah terlalu manjakan saya..
2. Usah takut bersikap tegas terhadap saya
3. Usah biarkan saya membentuk tabiat buruk
4. Usah memperkecil-kecilkan saya
5. Usah menunjukkan kesalahan saya di depan orang
6. Usah samakan kesalahan saya dengan dosa
7. Usah melindungi saya dari perbuatan yang mendatangkan akibat buruk
8. Usah risau kalau saya katakan, "Saya benci ibu! Saya benci ayah!"
9. Usah bimbang sangat apabila saya kurang sihat
10. Usah kerap sangat meleteri saya
11. Usah lupa saya kurang bijak untuk menyatakan hasrat saya
12. Usah membuat janji yang tergesa-gesa
13. Usah paksa saya menunjukkan kejujuran

bersambung....


buku: Kecemerlangan Mendidik Anak | Mohd Fadzilah Kamsah&Rahmat Ismail

1 comment: