Wednesday 3 August 2011

Kejamnya Angah Saya....;(


Hahaha...tajuk entri ini hiperbola! Angah yang baik hati, lemah lembut, penyayang, dan lain-lain itu tidak pernah kejam. Tidak mungkin kejam. Tapi saya sengaja nak kata dia kejam...hehehe..Angah sayang, jangan marah aa..nanti saya jual Alisha..lalalala..haha

Rentetan kisah 2 jam menunggu bas di Sri Putri...saya rupa-rupanya perlu menunggu 2 jam lagi kerana Angah saya...dan konco-konconya. Termasuklah si kecik lagi comel Alisha...=). Perjalanan menaiki bas ke Dungun terasa seperti biasa walaupun sebenarnya lebih lama daripada biasa. Semasa tiba di Hentian Chendor, waktu itu Subuh. Kami berhenti solat, dan apabila bas mula bergerak, saya sms Angah. Maklumkan tentang itu dan ingatkan dia untuk jemput saya di Stesen Bas Dungun nanti...dan dia balas, "Nk galok nge Alisha dulu eh..." Aaaa..apakah..tapi tak kisahlah, janji nanti kamu datang jemput saya!

Sampai di Petronas Paka, rutinnya adalah menghubungi mereka yang menjemput sekali lagi. Beginilah kami adik-beradik yang merantau. Di dua tempat ini, jangan tidur! Biasanya elok-elok sahaja ayah bersiap dari rumah untuk turun ke Bandar Dungun kalau kami kejutkan ayah semasa kami di tempat api-api in..heee..tapi angah yang saya hubungi buat dekk je...aaaa....

Sekitar jam 8, saya tiba di Dungun. Turun dari bas dan meninjau kehadiran mereka yang menjemput. Hmmm...parkir lengang, lebih lengang daripada biasa. Kelibat kereta dari rumah tak kelihatan. Saya sms Angah lagi. Ada jawapan, tapi aaaa...."Kami x turun pun lagi"...??..aaaaa....nak sampai Dungun dr Bukit Besi tu ada la dalam sejam (kalau ab.yem saya yang bawak kereta..hee)..abisnye, kena tunggu berapa lama ni...?

Mengantuk~ Tersengguk saya di bangku stesen bas itu..huhu.. Tidak boleh dibiarkan! Saya melangkah ke kedai makan berdekatan. Nasi lemak, kopi...cara...Habis makan, saya menekur di meja sambil pejam mata. Niat asal sekadar meringankan kepala yang makin terasa berat. tapi rupanya saya tertidur..pulas...Nasib baik tak tergolek..aiyaaa....

Saya terjaga bila dengar suara mak cik kedai menyeru lembut keras, "Mek...mek" Aaaa..mocik nak ambat saye ke.....otak mamai saya terfikir. Bukaan mata yang membesar membawa imej Angah di depan mata saya. Angah!! Aaaa!! kijam kamu..huhu...sampai tertido saya disini..huhu..Angah senyum..aaaaa...ok...saya senyum juga pada Angah..bayar duit nasi lemak dan kopi, masuk kereta. Gomol alisha 2 minit, dumm...tido...

Kejam Angah..huhu...=P (hehehe...)

p/s:tak balik umah terus. kena join mereka shoping...aaa...nantok..nasib baik Angah bwk tuala, saya mandi dulu kt masjid ye!

p/s:odw balik ke rumah, ini plak jadi....heee

No comments:

Post a Comment