Friday 15 July 2011

Bencinta!!!

"sakitnya aku, membenci kamu..
sakit lagi mencintaimu....."


Lalu saya memilih apa? Membenci atau mencintai?? Aduh..sungguhlah sakit bila menghadapi keadaan yang satu ini. Sakit yang kadang-kadang menimbulkan sebak di dada, kadang-kadang mengundang titisan air jernih di tubir mata. Sungguh saya tidak mampu membencinya, tapi untuk terus mencintainya, saya bagai menghiris hati sendiri.

Lantas dalam langkah mencari ubat luka buat hati ini, saya temukan 4 tips dibawah. Tips jadi BAHAGIA!!.*Entah macam mana majalah Remaja tahun entah bila tu boleh ada kt situ..heee*

1. Terima hakikat. --dah sememangnya dia bukan untuk saya. Dia pun dah terang lagi bersuluh sudah berpunya. Bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor. Mesti ada seseorang untuk kita, kan...?(^_^)v

2. Cintai diri sendiri. --ermmm..Penting!!!! Berkorban tu biar berpada-pada. Kalau sendiri kurang sayang pada diri, macam mana mahu tarik kesayangan dari orang lain..jadi, benci sakit, cinta sakit, maka...jangan dua-dua!! Sebaliknya.,..maafkan dia..semoga jiwa tenang!

3. Tetap pendirian. --nak benci atau nk cinta, pilihan di tangan kita. Pilih yang terbaik dan tetaplah padanya. Ada hikmah setiap apa yang berlaku ni...percayalah~

4. Bahagi hidup untuk perkara-perkara lain. --Ya..yg ni pun sama pentingnya macam sayang diri sendiri tu. Nikmat tersedia penuh variasi di sekeliling kita. Bukan dia semata...Isi 24/7 dengan pelbagai aktiviti. Macam saya sekarang, kerja part-time di waktu malam supaya tak ada masa untuk tunggu sms daripada dia.*..dan mula berblog juga, supaya ada tempat untuk berbicara, yang bukan dengan dia!..(^_^)v

Ayuh kecapi bahagia!! 

p/s: Apa-apa pun, lagu Faizal Tahir memang kecintaan saya~lalala 

1 comment: