Tuesday 19 July 2011

Ratu di Kopitiam Chamek...;-p

Assalamualaikum wbt.

Kali pertama hari ini, menulis bukan pada waktu berkerja..heeee
Kali pertama juga hari ini, saya papar blog saya lebih umum di facebook. XD

Kenapa tekad bersengkang mata menulis juga walau badan letih dek tujahan kerja-kerja di kopitiam tadi? Haa...kan sudah saya katakan sebelum ini, saya sayangkan awak. (hehe..mengedik). Entri ringkas itu, saya tulis kerana janji. Apa-apa pun mahu menulis tentang awak, tetapi masa kurang mengizinkan. Jadi, entri ini untuk awak lagi...sedih ye baca yang ringkas sangat ye..jadi, yang panjang ini, bacalah...

Awak...Ratu di kopitiam chamek itu, saya..heee...tapi awak Puterinya.
Saya beruniform jingga, awak coklat tua. dan bila ada orang persoalkan kenapa, kita setuju bersama untuk jawab, saya senior!...awak junior...(kerana saya bermula 30min lagi awal drp awak, kan)

Awak, mula-mula saya nak kerja sorang-sorang sahaja. Sebab saya mahu bawa hati..tapi bila awak beria-ia mahu menyertai saya, (dan permintaan tinggi di kopitiam itu), saya usulkan juga supaya awak bersama-sama saya. Dan, sekarang...saya mahu awak sentiasa ada bersama. Sehinggakan dapat sate lilit yang secoit tu pun mahu ada awak makan bersama. Tapi fries tu, saya dah makan semua..haha

Awak, skirt saya itu..terima kasih sebab belikan kainnya, jahitkan jelujurnya. Biarlah buruk awak jahit *hahahahaha*, mudahkan jugak kerja saya mengindahkan kemasan akhirnya. Skirt awak, nanti saya jahitkan..bila awak dah rasa nak pakai skirt macam saya jugak. Dan...janganlah nak mengharap uniform jingga lagi ye...tak dapat dah nyer...=p

Awak, episod kita di kopitiam Chamek baru sahaja bermula. Masih banyak akan kita tempuhi bersama. Bos yang marah dan guraunya sukar kita telah, ab Adam yang macam-macam, Akies, Uda, ab Nuar, baby awak...masing-masing dengan kerenah yang pelbagai. Saya pasti akan ada kisah tentang mereka juga di teratak saya ini. Awak kata, tak stress kerja kat sini sebab adanya mereka, kan...? Saya setuju!! errkk...bos tak termasuk kan..hehe

Awak, maafkan saya kerana tinggalkan awak sendirian hujung minggu itu. sms-sms awak saya baca dengan hati berbelah bahagi. Bercampur risau dan bimbang juga. Bagaimana kalau pak cik customer yang geng dengan bos tu datang? Kalau saya ada, mesti awak minta saya sahaja melayan kerenah mereka yang macam-macam tu, kan..tapi itulah awak...nama bos pun boleh tak tahu ke...ekekekeke..=p...haaa, pak cik mak cik arab macam mane? Ab Adam kata mereka tu customer panadol, sebab suka wat sakit kepala orang...hehehe

Awak, masa saya tulis entri ni, sekejap-sekejap saya bercakap dengan awak..hehe...ye ye aje saya konon-konon melayan awak menyumbang ayat untuk entri ini..hehe..tapi ada juga yang saya masukkan, kan...
Awak, esok kita nak bawa duit ke, ke sana? Macam sedih je sampai kena mintak gaji advance semata-mata nak beli kek aiskrim yang indah-indah dalam peti ais tu...kan? kan? Tapi, sebab awak kita dapat diskaun!! suka! suka! Good job! Heee...

Awak, esok kita cipta episod baru lagi di Kopitiam Chamek itu..bersama-sama mereka...ya? =)

p/s: Terima kasih kawan-kawan yang minta entri lagi..ye2, saya akan menulis lagi-lagi-lagi! =)




2 comments:

  1. hhahahhahaa.jaaaat! suke kome buli aku pasal senior junior tu eyh..hahaha

    ReplyDelete
  2. errkk..haha..lek ar mie..bukan ko sorang kena mie..=P..tapi btul la..tak tipu..aku senior..setengah jam pn kire ape..haha

    ReplyDelete